Emma Posman & Bert De Rycke
—Fauré, Debussy, Strauss, Wolf & Ullmann
Miry Lied
€ 20 / € 15 (red.) / €5 (-26) / € 0
Zo
24.03
20:00

Stond de sopraan Emma Posman, nog als studente van ons conservatorium vorige zomer als koningin van de nacht op de bühne van de Salzburger Festspiele, voor dit concert richt ze haar pijlen op het Duitse en Franse liedrepertoire. Samen met Bert De Rycke, ook alumnus van onze opleiding klassiek, stelde ze een integer programma samen. De nacht en de liefde bepalen het laat-romantische kleurenpalet bij Debussy en Fauré. Verfijnde melodieën zoeken er hun weg over verrassende, maar zelden bruuske harmonische wendingen. De Germaanse collega’s slaan daarentegen vaak een donkerder toon aan, in lyriek én muziek. De aangrijpende liefdesliederen van Ullmann getuigen van een ingekeerde complexiteit, met nu en dan een energieke uitbarsting. Lichter wordt het niet met Hugo Wolf die spreekt van ‘unbekanntes Wehe’.

Gabriel Fauré

– 3 liederen Op. 23 (1879)
– Claire de lune (1887)
– Après un rêve (1878)

Claude Debussy

– Beau Soir (ca. 1877/8)
– Claire De Lune (1890)
– Nuit d’étoiles (1880)
– Fleur des blés (1881)

Viktor Ullmann

– Fünf Liebeslieder Op. 26 (1939)

Hugo Wolf

– Auch kleine Dinge (1891)
– Die verborgenheit (1888)
– Das verlassene Mägdlein (1847)
– Verschwiegene liebe (1889)
– Wie lange schon (1891)



EN

Last summer, soprano Emma Posman, then still a student at the Ghent Conservatory, was queen for a night on the stage of the Salzburger Festspiele. For this new concert, she has focussed her skills on the French and German song repertoire. Together with Bert De Rycke, another alumnus of our classical music school, she has put together a noble programme. The late-Romantic colour palettes of Debussy and Fauré were shrouded in the night-time and in love. Refined melodies seek their way across surprising, but rarely brusque harmonic turns. Their German counterparts, in contrast, often set a darker tone in both lyrics and melody. Victor Ullman's gripping love songs speak of reserved complexity, with an occasional burst of energy. The atmosphere grows no lighter as Hugo Wolf reflects on 'unbekanntes Wehe'.

Emma Posman
sopraan

Bert De Rycke
piano

Miry
Concertzaal
Za
09.03.19 — 20:00
Conservatorium op Scene
Vocaal en instrumentaal ensemble o.l.v. Piet Van Bockstal — Des Knaben Wunderhorn
Do
14.03.19 — 20:00
Conservatorium op Scene
Koor & orgelstudenten van KASK & Koninklijk Conservatorium — Dvořáks mis in D majeur
Vr
15.03.19 — 20:00
Miry Kamermuziek
Ensemble Hexaméron — Symfonisch Weens Salon
Zo
17.03.19 — 20:00
Miry Klavier
Nadav Katan (!) Geannuleerd — Ode aan de arrangeur
Do
21.03.19 — 20:00
Conservatorium op Scene
Harmonieorkest & solisten o.l.v. Matty Cilissen — SLAVISCH !
Zo
24.03.19 — 20:00
Miry Lied
Emma Posman & Bert De Rycke — Fauré, Debussy, Strauss, Wolf & Ullmann
Za
30.03.19 — 31.03.19
Conservatorium op Scene
Symfonieorkest en zangklas — Operaproject 2019: Stravinski Mavra / Le Rossignol
Do
04.04.19 — 20:00
Miry Kamermuziek
Nadar Ensemble — Marino / Steen-Andersen / Diels / van Eck & Walshe
Zo
07.04.19 — 11:00
Miry Klavier
Martijn Van Sas — Chopin & Schumann
Do
25.04.19 — 20:00
Miry Klavier
Fabian Coomans — Reich, Ligeti & Berio
Vr
26.04.19 — 20:00
Miry Lied
Fabien Hyon & Philippe Riga — Un amant fidèle
Zo
28.04.19 — 18:00
Conservatorium op Scene
Studenten zangklas — American Songs
Za
28.04.19 — 10:00 - 17:00
Conservatorium op Scene
Opendeurdag & Conservatorium Live!
Vr
03.05.19 — 19:00
Miry Kamermuziek
Nemø ensemble — SPLINTERS
Vr
03.05.19 — 21:00
Miry Kamermuziek
GAME (Ghent Advanced Master Ensembe) & Fritz Hauser
Zo
05.05.19 — 11:00
Miry Kamermuziek
Mengal Ensemble — Een Gentse hoorntraditie
Di
21.05.19 — 20:00
Conservatorium op Scene
Fulco Ottervanger & studenten — RE: Le Sacre
Zo
26.05.19 — 16:00.&.20:00
Festival
DESCHONECOMPANIE — Così