Langgerekte Amerikaanse West-Coast just intonation… In het werk van Catherine Lamb worden vooraf opgenomen klanken van een tamtam en een metalen plaat live gefilterd en bewerkt door twee synthesizers. Het resultaat is een microtonale muzikale trip van 45 minuten die je meeneemt naar de binnenkant van de slagwerkinstrumenten… Lamb’s leraar, James Tenney schreef in de late jaren ’60 zijn Postal Pieces, een reeks werken waarvan de partituur past op een postkaart. GAME brengt een duo versie van Having Never Written a Note for Percussion. Daartussen wordt de monochrome muziek van Giacinto Scelsi geweven, muziek die zich rond één enkele toon ontwikkelt, waarin het moeilijk te onderscheiden is van welke kant elke toonfluctuatie precies komt.

" />
GAME (Ghent Advanced Master Ensemble) — Scelsi, Lamb & Tenney
Op locatie, d’Apostrof.
Za
21.09
20:00

Langgerekte Amerikaanse West-Coast just intonation… In het werk van Catherine Lamb worden vooraf opgenomen klanken van een tamtam en een metalen plaat live gefilterd en bewerkt door twee synthesizers. Het resultaat is een microtonale muzikale trip van 45 minuten die je meeneemt naar de binnenkant van de slagwerkinstrumenten… Lamb’s leraar, James Tenney schreef in de late jaren ’60 zijn Postal Pieces, een reeks werken waarvan de partituur past op een postkaart. GAME brengt een duo versie van Having Never Written a Note for Percussion. Daartussen wordt de monochrome muziek van Giacinto Scelsi geweven, muziek die zich rond één enkele toon ontwikkelt, waarin het moeilijk te onderscheiden is van welke kant elke toonfluctuatie precies komt.

Long stretched American West Coast just intonation… In the work of Catherine Lamb, pre-recorded sounds of a tamtam and a metal plate are filtered and edited live by two synthesizers. The result is a 45-minute microtonal musical trip that takes you to the inside of the percussion instruments… Lamb’s teacher, James Tenney, wrote his Postal Pieces in the late 1960s, a series of scores that fit a postcard. GAME will present a duo version of Having Never Written a Note for Percussion. Between all that we hear Giacinto Scelsi’s monochrome sound universe, a kind of music that develops around a single tone, in which it is difficult to distinguish the direction of each tone fluctuation.

Studenten uit de Master Hedendaagse Muziek van KASK & Koninklijk Conservatorium (Clara Lévy, Anna Jalving, Elliot Harrisson, Pablo Paz Lopez, Caterina Roberti, Maria Dominguez Perez)

LOCATIE: D’APOSTROF KUNSTENGALERIE
Pastoriestraat 59, 9800 Deinze

Giacinto Scelsi

– L'âme ailée, voor viool (1973)
– Arc-en-ciel, voor twee violen (1973)
– L'âme ouverte, voor viool (1973)

James Tenney

– Having Never Written a Note for Percussion, duo version (1971)

Catherine Lamb

– Curvo Totalis (2016)



Miry
Concertzaal