Je zal het maar meemaken: op het podium steevast verward worden met een collega. Het overkwam Jessie Marino. Niet zelden hield men haar voor haar goede vriendin, fluitiste en componiste Natacha Diels. In Rot Blau wordt deze persoonsverwisseling extreem doorgevoerd. Ook Simon Steen-Andersens Study for String Instrument #1 is een visueel spektakelstukje, interessant voor zowel blinde luisteraar als dove toeschouwer. Volgende rekwisiet: een drumstel op poppenhuisformaat met elektronica. Vanuit die kleine maar ingenieuze setup ontpopt de percussionist zich in Natacha Diels’ An Economy of Means tot een heuse one man band. In 1984, it’s OK! sleept Jennifer Walshe een reusachtig projectiescherm en een kloeke basversterker aan. Ten slotte maakte Cathy van Eck een nieuw werk voor dit programma, silver breath, waarin de musici aan de slag gaan met microfoons en aluminiumfolie.

" />
Nadar Ensemble — Marino / Steen-Andersen / Diels / van Eck & Walshe
€ 20 / € 15 (red.) / €5 (-26) / € 0
Do
04.04
20:00

Je zal het maar meemaken: op het podium steevast verward worden met een collega. Het overkwam Jessie Marino. Niet zelden hield men haar voor haar goede vriendin, fluitiste en componiste Natacha Diels. In Rot Blau wordt deze persoonsverwisseling extreem doorgevoerd. Ook Simon Steen-Andersens Study for String Instrument #1 is een visueel spektakelstukje, interessant voor zowel blinde luisteraar als dove toeschouwer. Volgende rekwisiet: een drumstel op poppenhuisformaat met elektronica. Vanuit die kleine maar ingenieuze setup ontpopt de percussionist zich in Natacha Diels’ An Economy of Means tot een heuse one man band. In 1984, it’s OK! sleept Jennifer Walshe een reusachtig projectiescherm en een kloeke basversterker aan. Ten slotte maakte Cathy van Eck een nieuw werk voor dit programma, silver breath, waarin de musici aan de slag gaan met microfoons en aluminiumfolie.

Imagine it happening to you: constantly being confused with someone else on stage. It has happened to Jessie Marino. People kept thinking she was her good friend, flautist and composer Natacha Diels. In Rot Blau, this personality switch has been taken to the extreme. Another visual spectacle is Simon Steen-Andersen’s Study for String Instrument #1, interesting for either a blind listener or a deaf viewer. One requisite is needed: a drum set the size of a dollhouse, complete with electronics. In Natacha Diels’ An Economy of Means, it is from this small but ingenious setup that the percussionist emerges into a veritable one-man band. In 1984, It’s OK! Jennifer Walshe carries a giant projection screen and a no less substantial bass amplifier. Finally, especially for this programme, Cathy van Eck has produced a new work, Silver Breath, in which the musicians make intriguing use of microphones and aluminium foil.

Nadar Ensemble

Marieke Berendsen viool, performance & scenografie

Yves Goemaere percussie & performance

Wannes Gonnissen klankregie

Pieter Matthynssens cello & performance

Jessie Marino

– Rot Blau voor 2 performers (2009)

Simon Steen-Andersen

– Study for String Instrument #1 voor viool en cello

Natacha Diels

– An Economy of Means voor miniatuur drumset en electronics (2014)

Cathy van Eck

– silver breath voor aluminiumfolie en live electronics (2018)

Jennifer Walshe

– 1984, it’s OK! voor viool, cello, percussie en video (2015)



Miry
Concertzaal