Nadav Katan (!) Geannuleerd
—Ode aan de arrangeur
Miry Klavier
Dit concert is geannuleerd wegens persoonlijke redenen van de muzikant. Gekochte tickets kunnen geretourneerd worden bij TicketsGent.
Zo
17.03
20:00

De kunst van het ‘arrangeren’ behelst veel meer dan muziek voor het ene instrument simpelweg te herwerken voor een ander. Veeleer is het een hercompositie van muzikaal materiaal door er een nieuw perspectief op te werpen. Daardoor ontstaan nieuwe werken, met hun persoonlijke, stilistische en instrumentale eigenaardigheden. De jonge Israëlische pianist Nadav Katan, als onderzoeker verbonden aan het Orpheus Instituut in Gent, brengt een ode aan de arrangeur. Het programma van zijn recital verkent het brede spectrum tussen origineel en arrangement, van de meticuleuze zoektocht naar authenticiteit bij Franck/Bauer tot een volkomen stilistische vrijheid bij het duo Bach/Busoni. Jean-Philippe Rameau opent de debatten met een suite voor klavecimbel.

Rameau

– 'Pièces de Clavecin': Suite in A mineur (1728) (twee delen)

Bach / Busoni

– Chaconne in D mineur voor solo viool, arrangement voor piano (1892)

Mendelssohn / Liszt

– Auf Flügeln des Gesanges' (1840)

Schubert / Liszt

– 'Gretchen am Spinnrade' (1838)

Schumann / Liszt

– Widmung' (1848)

Franck / Bauer

– 'Prelude, Fugue & Variation' (originele versie voororgel)

Stravinski / Agosti

– 'The Firebird Suite' (1928)



In samenwerking met Orpheus Instituut Gent

EN

The art of 'arranging' embraces far more than simply reworking music written for one instrument for a different one. It sooner involves recomposing musical material by subjecting it to new perspectives. This results in new works, with their own personal, stylistic and instrumental idiosyncrasies. The young Israeli pianist, Nadav Katan, as a researcher with the Orfeus Institute in Ghent, presents us with an ode to the arranger. His recital programme explores the broad spectrum between the original and the arrangement, with a meticulous quest for authenticity on the parts of Franck/Bauer, up to complete stylistic freedom with Bach/Busoni. Jean-Philippe Rameau opens the musical debates with a suite for harpsichord.

Nadav Katan
piano

Miry
Concertzaal
Za
09.03.19 — 20:00
Conservatorium op Scene
Vocaal en instrumentaal ensemble o.l.v. Piet Van Bockstal — Des Knaben Wunderhorn
Do
14.03.19 — 20:00
Conservatorium op Scene
Koor & orgelstudenten van KASK & Koninklijk Conservatorium — Dvořáks mis in D majeur
Vr
15.03.19 — 20:00
Miry Kamermuziek
Ensemble Hexaméron — Symfonisch Weens Salon
Zo
17.03.19 — 20:00
Miry Klavier
Nadav Katan (!) Geannuleerd — Ode aan de arrangeur
Do
21.03.19 — 20:00
Conservatorium op Scene
Harmonieorkest & solisten o.l.v. Matty Cilissen — SLAVISCH !
Zo
24.03.19 — 20:00
Miry Lied
Emma Posman & Bert De Rycke — Fauré, Debussy, Strauss, Wolf & Ullmann
Za
30.03.19 — 31.03.19
Conservatorium op Scene
Symfonieorkest en zangklas — Operaproject 2019: Stravinski Mavra / Le Rossignol
Do
04.04.19 — 20:00
Miry Kamermuziek
Nadar Ensemble — Marino / Steen-Andersen / Diels / van Eck & Walshe
Zo
07.04.19 — 11:00
Miry Klavier
Martijn Van Sas — Chopin & Schumann
Do
25.04.19 — 20:00
Miry Klavier
Fabian Coomans — Reich, Ligeti & Berio
Vr
26.04.19 — 20:00
Miry Lied
Fabien Hyon & Philippe Riga — Un amant fidèle
Zo
28.04.19 — 18:00
Conservatorium op Scene
Studenten zangklas — American Songs
Za
28.04.19 — 10:00 - 17:00
Conservatorium op Scene
Opendeurdag & Conservatorium Live!
Vr
03.05.19 — 19:00
Miry Kamermuziek
Nemø ensemble — SPLINTERS
Vr
03.05.19 — 21:00
Miry Kamermuziek
GAME (Ghent Advanced Master Ensembe) & Fritz Hauser
Zo
05.05.19 — 11:00
Miry Kamermuziek
Mengal Ensemble — Een Gentse hoorntraditie
Di
21.05.19 — 20:00
Conservatorium op Scene
Fulco Ottervanger & studenten — RE: Le Sacre
Zo
26.05.19 — 16:00.&.20:00
Festival
DESCHONECOMPANIE — Così